پیدا کردن یک مرکز صافکاری تخصصی و حرفهای، یکی از دغدغه رانندگانی است که ظاهر اتومبیلشان برایشان اهمیت دارد؛ از همین رو بسیاری از صاحبان خودروهای وارداتی و لوکس و همچنین کسانی که ظاهر بدنه اتومبیلشان برایشان مهم است، اقدام به تعویض قطعات آسیب دیده خودرویشان میکنند، زیرا نمیتوانند یک مرکز تخصصی و مورد اطمینان برای صافکاری بدنه اتومبیل آسیبدیدشان بیابند. اتوکلیینک تخصصی وزیری با داشتن کادر مجرب در کنار شماست تا بتوانید خودرو خود را با هزینه هم و بدون اسیب تعمیر کنید.
صافکاری خودروهای لوکس وارداتی
صافکاری بدون رنگ نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالا دارد؛ از این رو اتوکلینیک تخصصی وزیری، با بهرهگیری از بهترین و حرفهایترین صافکارهای پایتخت، این امکان را برای مشتریان به وجود آورده است که با اطمینان خاطر، اتومبیل خود را به تیم متخصص ما بسپارند.
تیم متخصص وزیری با بهرهگیری از متدهای جدید تمام سعی خود را خواهد کرد که صافکاری بدون رنگ انجام شود، این موضوع در خودروهای لوکس وارداتی اهمیت بیشتری پیدا میکند،
زیرا صافکاری با رنگ، باعث میشود قیمت و ارزش این خودروها به شدت کاهش یابد، از این رو کارشناسان ما در مجموعه وزیری، با بررسی خودرو شما میتوانند نوع صافکاری مورد نیاز را برای شما شرح دهند و اگر هم نیاز به صافکاری با رنگ بود، مقدار افت قیمت را برای شما مشخص کنند.
صافکاری با رنگ در خودروهای لوکس وارداتی باید توسط متخصصان انجام گردد، زیرا کدهای رنگی این خودروها بسیار خاص هستند و رنگ قطعات به شکلی منظم بر روی خودرو قرار دارد تا خطوط استریم لاینینگ بدنه، نمایان شود
از همین سو متخصصان ما در لوکاپرو با بهرهگیری از دانش طراحان صنعتی حوزه خودرو، ابتدا زاویه خطوط رنگ را مشخص میکنند،.
سپس به رنگ آمیزی قطعه میپردازند، این امر باعث میشود که قطعه رنگ شده، جلا و درخشندگی خود را از دست ندهد.
صافکاری با رنگ
زمانی به سراغ صافکاری با رنگ می رویم که به خودرو آسیب شدید وارد شده است. گاها در این روش از صافکاری، نیاز به تعویض قطعات و یا صافکاری قطعات آسیب دیده با ابزار سنگین می باشد. لوازم یدکی و قطعات بدنه خودرو ها عموما به صورت خام و بدون رنگ در بازار وجود دارند پس بعد از تعویض قطعات بدنه حتما نیاز به رنگ می باشد. این یعنی افت قیمت خودرو!
در صافکاری با ابزار سنگین هم این احتمال وجود دارد که رنگ بدنه خودرو یا در هنگام تصادف و یا هنگام صافکاری آسیب ببیند و به اصطلاح رنگ خودرو بریزد. پس این روش در بازار خودروی ایران که ریزش رنگ باعث افت قیمت خودرو می شود زیاد کارساز و بهینه نمی باشد. البته باید این نکته را هم دز نظر داشت که در تصادفات سنگین روشی جز صافکاری با رنگ وجود ندارد و قطعا بعد از صافکاری خودروی شما نیاز به رنگ دارد.
صافکاری بدون رنگ
با توجه به توضیحات در بخش صافکاری با رنگ شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که اصلا صافکاری بدون رنگ امکان دارد؟ یا نتیجه دلخواه را به همراه دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که قطعا امکان دارد و در اکثر مواقع با توجه به مهارت و ابزار صافکار اصلا اثری از تصادف و آسیب دیدگب بر روی بدنه خودرو مشاهده نمی شود.
صافکاری بدون رنگ زمانی قابلیت اجرا دارد که در هنگام تصادف رنگ ماشین ریزش نداشته باشد و یا فشار و ضربه بر روی سینه قطعات وارد شده باشد. در مطالب بعدی درمورد روش های صافکاری بدون رنگ و انواع ابزار آن بیشتر باهم صحبت خواهیم کرد. زمانی که بدنه خودرو ریزش رنگ نداشته باشد از صافکاری بدون رنگ استفاده می شود که به شدت نیاز به مهرات و تجربه دارد. یکی از روش های صافکاری بدون رنگ صافکاری pdr می باشد.
صافکاری خودرو
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم صافکاری خودرو امروزه به عنوان یک علم شناخته می شود. به صورت کلی می توانیم صافکاری خودرو را به دو دسته کلی تقسیم کنیم:
- صافکاری با رنگ
- صافکاری بدون رنگ
لازم است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از میله های pdr برای برطرف کردن تو رفتگی ها به همین سادگی که توضیح دادم نمی باشد. استفاده از میله های pdr نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد زیرا اعمال فشار نامناسب می تواند آسیب جبران ناپذیری به بدنه خودرو وارد کرده و در نهایت باعث ریزش رنگ خودرو شود که تمام زحمات صافکار را بر باد می دهد. قبل از هر کاری باید از خشک بودن رنگ خودرو اطمینان کامل حاصل کنید زیرا خیس بودن رنگ خودرو و یا پولیش شدن خودرو قبل از صافکاری pdr می تواند رنگ خودرو را نابود کند. باید به این نکته هم توجه داشته باشید قبل از شروع کار با میله های pdr باید از سرد بودن قطعه مورد نظر اطمینان داشته باشید.
صافکاری با رنگ چگونه انجام می شود؟
آخرین دیدگاهها